Notícies de Sant Cugat del Vallès

Aquest acte, - que és el segon acte de campanya nacional després de la presentació de la campanya, el passat 22 de juny al barri de Sant Andreu- serà el primer acte per presentar un dels vuit eixos sobre els quals pivotarà la campanya de la CUP, l’eix d’educació. Començarà l’acte amb la militant de la CUP de Sant Cugat i directora de l’Institut “la Serreta” de Rubí, Laura Alegre. Continuarà la portaveu del Secretariat Nacional de la CUP (i portaveu de la CUP Sant Cugat) Núria Gibert i tancarà l’acte en Carles Riera, Diputat de la CUP-CC al Parlament a la Comissió d’Ensenyament.

Bases del Concurs de truites de la FMA 2017

• Les truites que es presentin a concurs hauran de ser de mínim 6 ous. Nova modalitat: s’acceptarà truita vegana: Haurà de ser de proporcions similars a la de 6 ous.

• L’horari d’entrega de les truites a concurs serà el mateix 1 de juliol de 13:30 a 14h.

• Tots els aliments que portin les truites i la decoració hauran de ser comestibles.

Des de la CUP-PC, juntament amb ICV portem per al Ple de juny una proposta que han entrat els joves del col·lectiu La Xesca en que es demana a l’Ajuntament de Sant Cugat que es posicioni a favor del casal de joves “la Xesca” i en suport a l’existència d’espais d’apoderament pel jovent de la ciutat.

“Si l’aigua cau, tot floreix”, deia Manuel de Pedrolo. I ho deia perquè l’aigua és un element escàs i valuós, imprescindible per la vida que, fins i tot, va ser declarada un dret humà per l’ONU el 2010. Malgrat tot, l’aigua, avui, a casa nostra i des de ja fa dies és bàsicament una font de negoci milionari per uns pocs. A l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Agbar controla el subministrament domiciliari de l’aigua mitjançant l’empresa mixta Aigües de Barcelona (AGBAR 70%, Criteria – La Caixa – 15% i participada per l’AMB en un 15%).

Vivim un món, en què certament cada dia hi ha motius per a lamentar morts,  irrupcions abruptes a la vida de les persones, en pro de religions, guerres, interessos, repressió.

El criteri utilitzat fins avui, no és sistmàtic ni obeeix a cap criteri objectivable (si és que aquests existeixen) distància física, número de víctimes etc, sinó que s’ha succeït un mica aleatòriament i   s’ha  imposat per la pròpia agenda dels mitjans de comunicació

A tall d’exemple del mes d’abril , només contant els atemptats fets per actors violents no estatals;

Llums i taquígrafs és una radiografia i cartografia de la corrupció als Països Catalans, l’anatomia del frau, la impunitat i la corrupció resumida en un atles de 4 volums.

Atès que el Ple Municipal de juny del 2015 va aprovar una moció presentada pel grup municipal de la CUP-PC on es proposava constituir una taula per l’estudi de la municipalització del servei d’abastament d’aigua a Sant Cugat del Vallès.

Atès que des de l’aprovació de la proposta només s’han fet dues reunions de la taula per l’estudi de la municipalització de l’aigua.

1.    Atès que les dones patim molts tipus de violència: violència econòmica, de classe, la tortura, bèl·lica… Però hi ha, a més a més, una violència específica contra les dones i que s’ha emprat com a instrument per mantenir la discriminació, la desigualtat, les relacions jeràrquiques i el poder dels homes sobre les dones: la violència masclista. Segons les dades oficials del Ministeri de l’Interior durant el 2016 hi va haver 44 dones assassinades per les seves parelles, exparelles o relacions d’intimitat (hi ha 5 casos més que encara s’estan investigant).

Pàgines