Notícies de Sant Cugat del Vallès

Moció del Grup Municipal CUP-PC pel seguiment i traspàs de competències a Sessió Plenària de les inversions de l’empresa SOREA, Sociedad Regional de Abastaciemiento de Aguas, SAU a Sant Cugat del Vallès

Atesa la imminent creació de la Comissió d’estudi de la Municipalització de l’Aigua.

Atès que la quantitat d’inversió prevista per aquest 2016  s’estima  en un valor orientatiu de 1.400.000 €, i preveient un nivell d’execució progressiu dóna un valor de 1.190.000 a considerar per l’any 2016

Moció del grup municipal de la CUP-PC per la realització d’un estudi sobre la precarietat laboral a Sant Cugat

ATÈS QUE la precarietat laboral és aquella situació que es caracteritza pel predomini de modalitats de contractació eventuals i temporals, mal remunerades, amb un nivell baix o inexistent de protecció legal i sovint sense mesures de control de les condicions de treball.

Moció del Grup Municipal CUP-PC per la creació d'una biblioteca pública a la Floresta i per l'adequació d'espais municipals mentre aquest projecte no sigui una realitat

9 anys després de l'inici de la crisi, les conseqüències socials i econòmiques continuen sent presents a tots els àmbits de la societat i Sant Cugat, malgrat a vegades ens vulguin fer creure que vivim en una bombolla, no en resta al marge. Cada cop més pobresa, més persones que necessiten ajuda dels serveis socials, famílies en perill de desnonament, atur, etc. La situació és realment alarmant.

MOCIÓ DE LA CUP-PC PERQUÈ SANT CUGAT S'ADHEREIXI AL PACTE SOCIAL CONTRA LA CORRUPCIÓ

ATÈS QUE La corrupció és una malaltia social que afecta els fonaments de la democràcia i de l’equitat, ja que desvia l’expressió de les preferències ciutadanes perquè afavoreix uns partits en finançar-los il·legalment i desvia el diner del poble a favor de les minories que practiquen la corrupció, que l’usen per enriquir-se més o per perpetuar-se més en el poder i continuar el cercle viciós: més diners, més poder, més diners…

MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL CUP-PA PER L'ADHESIÓ DE L'AJUNTAMENT DE SANT CUGAT A LA XARXA DE MUNICIPIS PER L'ECONOMIA SOCIAL I SOLIDÀRIA

1. Atès que en aquesta època de crisi i de transició, en què les polítiques públiques de promoció econòmica i d’ocupació aplicades fins ara es revelen insuficients, és l’hora d’explorar un nou model de desenvolupament territorial que mobilitzi millor els recursos endògens i prioritzi les dimensions socials, ambientals i humanes de l’economia a fi de resoldre més eficaçment les necessitats de la ciutadania.

La Cultura és un dels elements principals a l'hora de bastir un model de societat integradora,  solidària i dinàmica. Entenem que la cultura ha de ser per a la ciutadania un mitjà de relació social, de participació, de diàleg i de reflexió comuna.  La cultura és per tant, una eina d'aprofundiment democràtic i de vertebració social.

L'Ajuntament pot i ha de tenir un paper clau en revitalització cultural i associatiu  tot i que no l’ha ni de suplir ni de dirigir.

La CUP valorem positivament l’assignació de la presidència del Consell de Barri de la Floresta a la CUP-PC tenint en compte que ha estat la força més votada al barri. Els veïns i els veïnes de la Floresta van apostar per una manera diferent de funcionar del Consell de barri i entenem que amb aquest nomenament s’obre una nova etapa que ha de comportar canvis importants per tal que el consells de barri arribin a ser veritables espais de participació, de debat i de decisió de veïnes i veïns.

Al Ple Municipal del mes d'octubre, el grup municipal de la CUP-ProcésConstituent demanaran la creació d'una xarxa local de cartelleres on les entitats i associacions del poble puguin penjar les seves activitats i informacions vàries sense que cap empresa privada els hi tapi com passa actualment amb els pirulins que tenim a la ciutat

Arran dels fets esdevinguts aquesta setmana en relació al procés obert per la fiscalia de l'estat, que ha posat damunt de la taula el possible finançament irregular de CDC mitjançant la licitació d'obra pública a través de l'empresa municipal de PROMUSA

Valorem positivament l'esforç informatiu per part de l'equip de Govern a través d'una Junta de Portaveus en relació al tema, tot i que considerem insuficient la informació proporcionada

Pàgines