Per una Festa Major més participativa

Ha arribat el juny i després de la Revetlla de Sant Joan ve la de Sant Pere. Amb motiu d’aquesta data la nostra vila s’omple de festa,és clar, la Festa Major d’aquest any és arribada.

Des de la CUP pensem que la Festa Major ha de ser l’expressió màxima de la identitat dels sancugatencs i les sancugatenques. Per aquest motiu creiem que les Festes Majors han d’esdevenir quelcom més que una simple festa en què es llueixi allò que són o allò que no. La recuperació de la riquesa de la cultura popular entesa com a forma de vida i d'expressió,la reivindicació d’aquest sentit de festa entès com a popular i tradicional.

Com que la Festa major és de tots i totes,des de la CUP Sant Cugat animem a tota la ciutadania a la participació activa, sobretot des de les entitats que organitzen activitats de tot tipus per fer d’aquestes dates tan assenyalades diades plenes de cultura i festa, per aconseguir que la festa major no acabi sen una festa d’aparador per omplir l’expedient, com vol l’equip de govern.

Pretendre que les entitats es facin visibles en un lloc pensat per arraconar al jovent fora del centre de la vila, com per exemple Les Barraques, no és la millor opció per fomentar la participació ciutadana, ni per potenciar la cultura popular.

Des de la CUP creiem que és més necessari que mai incentivar la participació de les entitats en l’organització directa del diversos actes de la Festa Major, i donar més importància i suport institucional a aquestes activitats i a les entitats que hi participen.

Així com el foment de la participació de la ciutadania en les entitats de Sant Cugat, que en definitiva són qui omple de cultura, oci, lleure...també proposem la penjada d'estelades als balcons, i recuperar places i carrers tots els dies de l'any i no només per festa major.

La festa Major ha de ser molt més popular i participativa aquesta però és tasca de tots i totes si no participem no ho aconseguirem.

CUP Sant Cugat