Per un nou marc de protecció de Collserola!

En el darrer ple de l’ajuntament, es va aprovar una moció que demanava a la Generalitat agilitzar la concreció del pla de protecció de Collserola, fet que des de la CUP estem d’acord en el plantejament .A Sant Cugat, i al Vallès , ja fa temps que entitats ecologistes treballen per donar una visió global del territori i de les diferents problemàtiques que s’hi produeixen. La CUP treballa en la mateixa direcció que les entitats ecologistes i demana  crear un nou marc de protecció integral de Collserola i dels diferents espais naturals que conformen el nostre territori local i comarcal, sota el concepte que tots aquest territoris conformen un de sol, el Vallès Occidental. Actualment les diferents institucions estan fragmentant el territori fent plans parcials d’urbanització que fan desaparèixer diferents espais d’ interès natural. Aquest fet, ha atomitzat les lluites per la conservació del territori, fent-nos perdre en molts casos una visió global d’aquest. En aquest sentit, seguirem denunciant les diferents agressions, o urbanitzacions desmesurades puntuals, però sense perdre de vista el conjunt del territori que volem protegir.
El pla de protecció de Collserola  que té la Generalitat sobre la taula no contempla la totalitat del territori forestal i agrícola. Actualment hi ha unes  1.270,76 hectàrees els actuals límits del PEIN (Pla d’Espais d’Interès Natural) que no estan incloses en aquest pla i que haurien de ser-hi. La CUP recolza la proposta d'ampliació dels límits del futur Parc Natural de Collserola feta per  l'entitat ecologista DEPANA ( Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural), que es fonamenta en tres criteris:·          La unificació dels límits de les diferents figures de protecció que existeixen a Collserola.·          La inclusió d'espais interès ecològic i connectors situats a la perifèria del parc actual que garanteixen la biodiversitat .·          La requalificació del sectors urbanitzables dins del massís per declarar-los zones forestals i/o agrícoles, per  potenciar l’agricultura ecològica.Tot i les actuals figures de protecció, encara existeixen projectes de grans infraestructures que fan perillar la continuïtat dels hàbitats i n'afecten greument la qualitat de conservació de Collserola. Per aquest motiu, des de la CUP demanem  suprimir els projectes del túnel d'Horta, túnel Central, via cornisa i els accessos complementaris. Aquests projectes es basen en unes previsions de creixement de mobilitat qüestionables i totalment contràries a la necessitat de protegir aquest espai natural. Volem promoure un nou marc de protecció integral del parc natural de Collserola, exercint una clara voluntat política per protegir-lo efectivament i desenvolupar un Pla especial de protecció, així com revisar el Pla General Metropolità (PGM) i el Pla Territorial tenint en compte els connectors biològics de la serra.En la mateixa direcció creiem necessari potenciar la interconnexió del medi natural comarcal ja que el valor ecològic del Vallès s’ha d’entendre de manera global. Defensant tot el conjunt geogràfic  de manera que recuperem els corredors verds, la fauna i la flora autòctona ...Finalment, volem posar sobre la taula una proposta que preservi de manera integral la zona de Can Busquets ja que aquesta zona té un elevat valor forestal i paisatgístic. Per tant, creiem que s’ha de reordenar aquest sector qualificant-lo com a sòl i espai no urbanitzable i incloure’l dins l’àmbit del Pla Especial de Protecció de Collserola ( PEPCO) i del Pla d’Espais d’Interés Natural (PEIN). En conseqüència volem treballar per aturar l’actual tràmit de modificació del PGM de la Floresta.Sant Cugat del Vallès, 3 de febrer del 2009