Seguretat a canvi de llibertat ?

Davant la imminent instal.lació de càmeres de vigilància als districtes i centre urbà la CUP vol manifestar que :

No veiem en la instal.lació de càmeres de vigilància en les nostres places en absolut, una garant de convivència sinó una estratègia de control social. La justificació de la instal.lació de càmeres ha brillat per la seva abscència,  el Sr. Martorell s’ha limitat a dir que són per garantir la seguretat ciutadana, sense precedents ni informes ni tan sols alguna referència que justifiqui ni de lluny la instal.lacióde les mateixes.

Sovint aquest tipus d’ accions  es realitzen per tal d’amagar els problemes socials més profunds  que actualment afloren a la nostra societat i que tenen font quasi tots en les desigualtats socials creixents: precarietat laboral, habitatges inassequibles, cada cop més riquesa en més poques mans i un llarg etc que com sospitàvem no es soluciona amb la repressió ni amb el control social..   I  parlem de drets individuals  també ens trobem amb una contradicció; el fet que s’enregistri a tota hora els nostres passos, les nostres cares, amb qui estem o a on anem, no vulnera greument la nostra intimitat i la nostra llibertat individual? No voldran forjar  una societat del control més semblant  a la d’Orwell on quedi tot atdo y bien atado? Un altre exemple d’aquesta  demonització i retallada de llibertat, l’hem vist en la recent ordenança de civisme, la qual penetra  de manera flagrant, en  la vida normal de la vila, i manega i tergiversa el llenguatge per crear, estat de reticència. Han passat a formar part del nostre vocabulari diari paraules com incivisme, civisme, alteració de l’ordre, multa administrativa (el que abans s’anomenava esbarjo, anar amb bicicleta, espai públic, concert etc).Amb la restricció d’ús de l’espai urbà  que fa l’ordenança, es pretén clausurar els espais propis del la ciutadania. Desactivar els  moviments que no s’articulen  en despatxos, sinó que ho fan all carrer Davant d’aquesta imminent violació dels nostres drets fonamentals des de la CUP exigim: -          Que es paralitzi immediatament la instal·lació de càmeres de vigilància.-          Transparència; que s’expliqui a la ciutadania els debats i es publiquin  els informes -          Creació d’un comitè de suport ètic. Proposem:  Que la població s’impliqui en decidir quin model de seguretat vol i fins a quin punt està disposat a renunciar a les seves llibertats per tal de tenir-lo. És necessari que més enllà de les suposades amenaces d’inseguretat a les que ens sotmeten de forma voluntària, dia si i dia també els mitjans de comunicació, la població pugui veure la situació real de la nostra societat  Fer un debat real amb els agents organitzats de la ciutat per repensar el concepte de seguretat Contra l’Ordenança Municipal de Civisme, apostem per un projecte propi -que volem definir més concretament a mitjà termini – de reapropiació del carrer per part dels ciutadans. La vida al carrer i el mutu reconeixement entre grups diferents de persones evita conflictes i resol desconfiances; reclamem, per contra,  la utilització massiva del carrer per part de tothom.