Parlem de creixement

Aquesta setmana he llegit una notícia a Ràdio Sant Cugat que ja intuïa i que m’ha confirmat el que imaginava sobre el creixement poblacional de la nostra vila.La notícia parla d’un creixement del 56% de la població en l’última dècada, creixement desmesurat des del meu punt de vista, sobretot si mirem com s’ha fet aquest i com s’ha planificat la construcció d’infraestructures i de serveis bàsics per cobrir les necessitats dels habitants de la nostra vila.

Podem observar que majoritàriament s’ha potenciat el sector urbanístic, fent així nous barris al voltant del centre històric, construint habitatges a preus molt alts que són inaccessibles per gran part del jovent santcugatenc.

Si fem una comparativa entre les infraestructures i els serveis públics de fa una dècada amb els que hi ha ara veurem que la planificació de l’Ajuntament té un objectiu clar, l’especulació!Tot i que és competència de la generalitat, quants ambulatoris hi havia fa deu anys i quants hi ha ara? Que jo sàpiga només s’ha construït un, el que hi ha situat a Valldoreix, que ja el reclamaven els veïns fa molts anys. Però al centre de Sant Cugat que passa, si hi ha 20000 habitants més l’ambulatori que hi ha es satura i es fan llistes d’espera interminables. Això no és tot, s’han fet noves infraestructures esportives (que està bé), però no s’han sumat a les que ja hi havia, sinó que s’han substituït, per tant segueixen havent-hi gairebé les mateixes instal·lacions per a més gent. Amb el transport públic passa tres quarts del mateix i així successivament podem fer un llistat interminable sobre serveis socials, habitatge protegit (tot i que aquests últims quatre anys s’han fet més que en els anteriors vuit anys), activitats culturals i un llarg etcètera.

A més a aquest creixement desorbitat li hem de sumar la mala planificació sobre mobilitat, els embussos a les hores punta per sortir i entrar a la vila o la impossibilitat d’aparcar sense pagar al centre és també una de les grans errades del consistori.

Per tant, crec que promovent la urbanització desmesurada sense tenir en compte els serveis bàsics que ha de garantir l’equip de govern no ens porta a aconseguir una població jove, viva, crítica i participativa, sinó tot el contrari una ciutat dormitori sense vida social, cultural, esportiva,... i aquest no és el model de ciutat que vull. Ara que comença un nou any, l’Ajuntament es podria marcar com a bon propòsit solucionar tot això i no urbanitzar per urbanitzar

Jordi López

Membre de la CUP de Sant Cugat del Vallès