La CUP vol que la Plaça del Rei porti el nom dels Països Catalans

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) reclama el canvi de nom de la Plaça del Rei. La CUP assenyala que el possible canvi ha rebut sempre més suport per part de la ciutadania que no de pas de l'administració. El partit independentista exigeix un nom més proper a la realitat catalana i santcugatenca.

La CUP proposa canviar el nom de la Plaça del Rei, situada al costat del Monestir, per 'Plaça dels Països Catalans'. El col·lectiu creu que els carrers i places santcugatenques han de tenir noms propers a la realitat catalana. A més, critiquen que Sant Cugat tingui un espai públic en honor als Borbons.

Escoltem el candidat de la CUP a les eleccions municipals, Guim Pros.

Guim Pros

Per nosaltres el Borbons signifiquen molts greuges i repressió als Païssos Catalans, per això proposem un nom més proper a la realitat catalana.

ESCOLTA-HO

La Candidatura llença la proposta esperant que algun partit la reculli per tirar-la endavant en el proper ple municipal. Des de la CUP assenyalen que la idea mai no ha trobat ressò institucional, però sí un suport ciutadà ampli.

La proposta de la CUP s'emmarca en una campanya de diferents entitats i associacions per recordar els 300 anys de l'inici de l'ocupació dels Països Catalans per part de les tropes borbòniques.

marc sala