LA CUP VALORA POSITIVAMENT EL PLA DE TRANSPARÈNCIA PERÒ NO CREU QUE SIGUI LA MILLOR MANERA DE COMENÇAR AMB CASOS COM ELS D’EN XAVIER MARTORELL AL DAMUNT DE LA TAULA

Des de la CUP Sant Cugat valorem positivament el document aprovat a favor de la transparència i contra la corrupció per la seva valentia i el fet del compromís a tirar endavant un seguit de propostes de bones pràctiques per fer front a possibles situacions que puguin ser imputades de corrupció o poc transaprents en la feina diària del nostre consistori i del que se’n deriva. És també una manera de passar comptes amb la ciutadania i aquest és un primer pas vital per la higiene democràtica, molt malmesa pels darrers casos que estan succeint.  Cal, però, que passem de les paraules als fets, i que es compleixi tot el que diu el document.

Creiem molt important que totes les persones que treballen a l’administració pública tinguin un nivell d’autoexigència molt alt. En aquest sentit, el document també posa damunt la taula la qüestió de l’atorgament de llocs de feina amb criteris poc clars, el fet de les concessions poc transparents i  altres situacions que puguin suscitar dubtes

Les nostres propostes, i que s’han introduït, anaven dirigides a un aspecte que creiem que és la clau de tot: la INFORMACIÓ (mesures perquè l’ajuntament faciliti al màxim que la ciutadania tingui accés a tota la informació possible i que aquesta sigui clara, nítida i fàcil d’entendre). Entenem que d’aquí se’n deriva la transparència i la possibilitat que la ciutadania pugui participar de la presa de decisions o, si més no, que entenguin el que és cou dins un Ajuntament. Publicitar el dia a dia del funcionament d’un Ajuntament faria que el funcionament d’aquest fos encara més transparent perquè, indirectament, estaria “vigilat per la ciutadania”. Aquest hauria de ser l’objectiu final i nosaltres treballarem en aquest sentit estan ben amatents perquè les paraules que s’escriuen en un paper passin a ser realitats.

D’altra banda, tot i aquesta valoració positiva, volem posar damunt de la taula que no és una bona manera de començar aquest manual de bones pràctiques amb casos que han sortit a la palestra com el d’en Xavier Martorell (president de CDC a Sant Cugat del Vallès). Possiblement no sigui un cas que afecti a l’Ajuntament de Sant Cugat però tractant-se d’una persona vinculada a Sant Cugat i la secció local de CDC, ens mereixem, com a mínim una explicació i posicionament a nivell local dels fets.

Aprofitem també, i seguint en la línia de la importància de la informació i la transparència, per demanar que des de l’equip de govern s’expliqui com ha estat el procediment per fer un canvi de gestió de la Sala Hoboken que ha passat a les mans d’en Pol Moragas, reconegut militant de les Joventut  Nacionalista de Catalunya (JNC). Si al seu dia es va fer un conveni des de l’Àrea d’habitatge i joventut d’en Raül Grangé amb aquesta empresa perquè gestionés la mal anomenada Sala de Concerts, també seria interessant que s’expliqués obertament aquest canvi de gestió i que hagi caigut en mans d’un membre de les joventuts de Convergència Democràtica de Catalunya

CUP SANT CUGAT

22 de febrer de 2013