La CUP Sant Cugat portarà al Ple Municipal una proposta d'elaboració d'unes balances fiscals dels districtes de la ciutat

Adoptar el compromís de posar en marxa un procés per tal d'elaborar unes balances fiscals entre els diversos districtes del municipi de Sant Cugat del Vallès i constituir una Comissió Mixta per determinar, consensuar i aprovar  un pla tècnic d'elaboració, dels objectius i un calendari d’obtenció d’aquestes balances fiscals; seran un dels acords que intentaran arribar en aquest proper ple municipal de juliol.

Moció del Grup Municipal CUP-PA per l'elaboració d'unes balances fiscals dels districtes de la ciutat

1. Atesa l'existència d'una regidoria de participació ciutadana que aposta per la descentralització i la presa de decisions a través de la proximitat i els Consells de barri, i essent una voluntat municipal arrelada en els diversos equips de govern des de fa anys.

2. Atès que un dels objectius de l'Ajuntament ha de ser reequilibrar pel que fa a renda i serveis la totalitat del territori municipal.

3. Atès que sovint, des dels diferents barris, s'ha expressat el malestar per la distribució de la inversió entre aquests.

4. Atesa la situació històrica de les relacions competencials i econòmic financeres entre l'Ajuntament de Sant Cugat i l'EMD de Valldoreix.

5. Atès que les balances fiscals ampliarien la possibilitat d'actuació futura, a partir de l’anàlisi del present, per exemple, en qüestions com la tipologia dels carrers pel què fa a l'IAE, els preus públics per serveis que ofereixen els districtes, etc

6. Atès que les balances fiscals possibilitarien l'estudi de la territorialització del pressupost municipal i analitzar com es distribueixen entre els diversos districtes municipals la despesa ordinària i d’inversions de l’Ajuntament i municipi.

7. Atès que el sistema de pressupostació estratègica que utilitza aquest Ajuntament (a través del conegut PACTE) permetria dur a terme l’anàlisi, realització i avaluació tant de la despesa prevista com de la despesa executada.

Per tot això, l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès adopta els següents acords:

PRIMER: Adoptar el compromís de posar en marxa un procès  per tal d'elaborar unes balances fiscals entre els diversos districtes del municipi de Sant Cugat del Vallès, que contemplin tant les inversions com la despesa corrent, amb l'objectiu d'obtenir els primers resultats amb el pressupost liquidat del 2014.

SEGON: Constituir una Comissió Mixta per determinar, consensuar i aprovar  un pla tècnic d'elaboració, dels objectius i un calendari d’obtenció d’aquestes balances fiscals.

TERCER: Determinar i fixar que tal Comissió Mixta haurà d'estar integrada per un representant de cada partit amb representació al ple, per tècnics de l'ajuntament, representants de l'EMD de Valldoreix, i haurà de comptar amb l'assessorament extern de professors universitaris, experts en balances fiscals i de reconegut prestigi, per tal de donar validesa tècnica al sistema de l'elaboració, anàlisi de dades  i obtenció de resultats finals