LA CUP SANT CUGAT DEMANA QUE VILLA FELISA ESDEVINGUI UN HOTEL D'ENTITATS

MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL CUP-PA PER LA CREACIÓ D'UN HOTEL D'ENTITATS UBICAT A L'ANTIC EDIFICI DE LA POLICIA LOCAL (VILLA FELISA)

La CUP presentarà una moció al proper ple municipal per demanar que Villa Felisa es converteixi en un hotel d'entitats quan deixi de ser la comissaria de la Policia Local. El cos de seguretat abandonarà l'espai a principis d'any i l'Ajuntament té previst ubicar-hi el Museu de les Matemàtiques. La CUP creu que aquest museu no és un prioritat per a la ciutat i demana que la casa es cedeixi a les entitats per reforçar el teixit associatiu.

Atès que Sant Cugat del Vallès ha estat, històricament, una ciutat amb un ric i dinàmic teixit associatiu molt vinculat a la vida del poble. I que, tot i la situació actual de manca de recursos, es troba en un dels seus millors moments.

Atès que aquest teixit associatiu, que és un element cohesionador i socialitzador cabdal i que aporta valors com la participació, el voluntariat i la democratització cultural, necessita espais pel seu ple desenvolupament

Atès que els espais municipals destinats a aquesta funció no cobreixen AL 100% les necessitats actuals de les entitats ni en fomenten de manera adequada la promoció. Aquesta mancança històrica ha portat dificultats tals com la restricció d’horaris, necessitats de tràmits per desenvolupar l’activitat ordinària, espais massa polivalents i poc adequats, etc. I que un dels causants d’aquests problemes és el fet que les entitats no puguin gestionar directament els seus espais.

Atès que al ple municipal de març de 2013 es va aprovar avaluar les possibilitats de destinar els edificis municipals en desús (Can Quitèria i Villa Felisa, entre d'altres) per cobrir les necessitats del teixit associatiu santcugatenc, així com estudiar la viabilitat, en funció de la disponibilitat pressupostària i inversora municipal, de cedir  aquests edificis a les entitats pertinents que, mitjançant un conveni municipal que en permetés l’autogestió amb un retorn garantit a la ciutat.

Atès que l'equip de govern ha decidit emprar els 600.000 euros de subvenció de l'AMB en la recuperació de Can Quitèria per convertir-la en el Museu-Fundació Grau-Garriga i deixar el projecte de Museu de les matemàtiques, que es volia ubicar a Villa Felisa, per més endavant.

Atès que per la ciutat és prioritari un espai per les entitats que un museu de les matemàtiques que no respon a una necessitat real.

Des de la Candidatura d'Unitat Popular proposem els següents acords:

PRIMER Destinar l'edifici de Villa Felisa a cobrir les necessitats del teixit associatiu santcugatenc, ubicant-hi un hotel d'entitats.

SEGON. Estudiar la possibilitat de cedir aquest espai a les entitats mitjançant un conveni municipal que en permeti l’autogestió.

TERCER. Estudiar les diferents opcions econòmiques per habilitar aquest espai per tal d’ubicar-hi un hotel d’entitats.