La CUP Sant Cugat demana al Ple el suport i solidaritat amb Jaume Sastre i la seva vaga de fam

En forma de moció d'urgència i davant la situació crítica dels fets, la CUP de Sant Cugat demanarà al Ple Municipal i a la ciutat un posicionament ferm i unànime en suport al lluitador i mestre Jaume Sastre i la seva vaga de fam en defensa del català i l'educació pública a les Illes

MOCIÓ DE SUPORT A JAUME SASTRE, MESTRE DE LES ILLES EN VAGA DE FAM

El procés d'alliberament nacional que s'està produint a Catalunya està intensificant les represàlies de l'estat espanyol contra la resta de territoris dels Països Catalans amb la voluntat de fer desaparèixer els signes d'identitat comuns. Aquesta ofensiva contra la cultura ha tingut episodis tan grotescos com contracientífics en la invenció d'un idioma, el LAPAO, per tal d'evitar anomenar català la llengua que des de fa segles es parla a les comarques de ponent. Una mostra clara també n'és el saqueig i la destrucció, per part del Partit Popular, de la televisió pública valenciana i la desaparició progressiva de l'ensenyament en valencià, que deixa desenes de milers de famílies sense poder estudiar, al sud del riu Sènia, en la seva llengua.

A les Illes Balears el govern del Partit Popular, després de veure com fracassaven els seus cars i reiterats intents que els pares escolaritzessin els nens en castellà, va aprovar el Tractament Integrat de Llengües (TIL) que, rere la proclama de pretendre establir un sistema educatiu trilingüe, pretén, un cop més, relegar el català als àmbits de l'antropologia i al progressiu desús quotidià.

La resposta de la societat mallorquina, menorquina, eivissenca i formenterera no pot haver estat més contundent, donant suport majoritàriament a una vaga indefinida convocada per l'Assemblea de Docents que ha mostrat els mestres, pares i alumnes de les illes Balears i Pitiüses lluitant colze a colze contra els atacs espanyolistes del PP. Dues mostres de la contundent resposta dels illencs n'és la manifestació més gran de la història de les Illes, amb més de 100.000 persones sortint als carrers per defensar l'ensenyament en català i el càstig a les urnes, on el PP ha passat de 194.000 vots a 74.000 a les darreres eleccions celebrades.

Tanmateix, en la seva obsessió malaltissa, el govern de José Ramon Bauzá es tanca en banda a la realitat i descarta fins i tot parlar amb els representants de la societat civil illenca per solucionar el tema.

Des de fa 30 dies, el professor Jaume Sastre manté una vaga de fam en defensa de l'ensenyament en català a les Illes amb la demanda concreta que el president Bauzá s'avingui a parlar, sense que fins hores d'ara s'hagi  tingut en consideració.

La llengua de les Illes Balears i Pitiüses és la mateixa llengua que parlem els i les santcugatenques. Els intents reiterats de l'Estat Espanyol per reduir-la a l'àmbit folklòric —amb governs ara d'un color, adés d'un altre— s'emmarca dintre una estratègia de  l'assimilació cultural i la dissolució de tots els pobles de l'estat en l'Espanya una grande y libre.

Per aquests motius, el ple de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès acorda:

1- Mostrar la solidaritat i el suport de la Ciutat de Sant Cugat del Vallès envers el senyor Jaume Sastre.

2- Instar el president de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, senyor José Ramón Bauzá, a dialogar amb la societat civil illenca en recerca d'una solució al conflicte educatiu que el seu govern ha provocat

3- Adreçar aquestes resolucions al senyor Jaume Sastre, al president de les Illes Balears José Ramon Bauzá i a l'Assemblea de Docents de les Illes.

Sant Cugat del Vallès a  10 de juny del 2014

Grup Municipal CUP-PA