La CUP portarà a Ple Municipal el suport a les entitats santcugatenques per la difusió de les seves activitats i la realització d'actes

La instal·lació d'una xarxa de plafons a l'espai públic, aplicar una moratòria en les sancions a les entitats, eliminar la fiança i assumir l'assegurança de responsabilitat civil i una resposta amb la suficient antelació a l'hora de muntar actes, són els diferents acords que intentarà arrencar la CUP Sant Cugat en aquest proper Ple Municipal que es celebrarà el 15 de juliol.

MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL CUP DE SUPORT A LES ENTITATS I ASSOCIACIONS SANTCUGATENQUES PER LA DIFUSIÓ DE LES SEVES ACTIVITATS I LA REALITZACIÓ D’ACTES PÚBLICS

Atès que Sant Cugat del Vallès ha estat, històricament, una ciutat amb un ric i dinàmic teixit associatiu molt vinculat a la vida del poble. I que, tot i la situació actual de manca de recursos, es troba en un dels seus millors moments.

Atès que aquest teixit associatiu, que és un element cohesionador i socialitzador cabdal i que aporta valors com la participació, el voluntariat i la democratització cultural, necessita espais, difusió i suport pel seu ple desenvolupament

Atès que els actuals pirulins no són útils per les entitats, ja que habitualment estan monopolitzats per la publicitat comercial de grans empreses i discoteques i que aquesta mancança històrica va dur a una declaració institucional al Ple de març de 2011 en què l’Ajuntament es comprometia a instal·lar una xarxa de plafons a l’espai públic i als equipaments municipals per a ús exclusiu de les entitats.

Atès que els QIM (Quiosc d’Informació Multimèdia) es limiten a difondre amb text les activitats de les entitats, que la inserció de publicitat és de pagament i que des que estan en funcionament ha quedat demostrat que les entitats no els utilitzen habitualment.

Atès que requeriments com les fiances i assegurances de responsabilitat civil que es demanen a l’hora de realitzar actes públics, sovint suposen dificultats o impedeixen la realització d’activitats a entitats sense ànim de lucre o amb pocs recursos.

Atès que massa sovint les entitats no reben resposta a les seves instàncies amb antelació suficient i que això ocasiona problemes en l’organització d’actes, i que en el pitjor dels casos, acaben comportant la suspensió d’aquests

Per tot això, l’Ajuntament de Sant Cugat reunit en Ple Municipal acorda que:

PRIMER. Donar compliment a l’acord de la Declaració Institucional de març de 2011 que preveia la instal·lació d’una xarxa de plafons a l’espai públic per l’ús exclusiu de les entitats.

SEGON. Aplicar una moratòria en les sancions a les entitats que pengen cartells a llocs on no està permès, ja que fa més de dos anys que es va assumir aquest compromís.

TERCER. Que l’Ajuntament elimini la fiança i assumeixi l’assegurança de responsabilitat civil per les entitats sense ànim de lucre de la ciutat.

QUART. Que les sol·licituds presentades per realitzar actes dins el termini requerit rebin resposta amb suficient antelació per possibilitar la seva organització i correcte desenvolupament.

CINQUÈ. Traslladar aquests acords a les entitats de la ciutat