La CUP-PC demanarà en Ple Municipal la creació d'una Xarxa de Cartelleres per les entitats

Al Ple Municipal del mes d'octubre, el grup municipal de la CUP-ProcésConstituent demanaran la creació d'una xarxa local de cartelleres on les entitats i associacions del poble puguin penjar les seves activitats i informacions vàries sense que cap empresa privada els hi tapi com passa actualment amb els pirulins que tenim a la ciutat

MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL DE LA CUP-PC DE SUPORT A LES ENTITATS SANTCUGATENQUES PER LA DIFUSIÓ DE LES SEVES ACTIVITATS MITJANÇANT UNA XARXA DE CARTELLERES

Atès que Sant Cugat del Vallès ha estat i és una ciutat amb un ric i dinàmic teixit associatiu molt vinculat a la vida del poble. I que, tot i la situació actual de manca de recursos, es troba en un dels seus millors moments.

Atès que aquest teixit associatiu, que és un element cohesionador i socialitzador cabdal i que aporta valors com la participació, el voluntariat i la democratització cultural, necessita espais, difusió i suport pel seu ple desenvolupament

Atès que els actuals pirulins no són útils per les entitats, ja que habitualment estan monopolitzats per la publicitat comercial de grans empreses i discoteques i que aquesta mancança històrica va dur a una declaració institucional al Ple de març de 2011 en què l’Ajuntament es comprometia a instal·lar una xarxa de plafons a l’espai públic i als equipaments municipals per a ús exclusiu de les entitats.

Atès que per a la utilització dels QIM (Quiosc d’Informació Multimèdia) és obligatori inserir el logotip de l'Ajuntament al cartell.

Atès que reconeixem el dret a la informació, com un dret pel qual ha de vetllar l'Ajuntament i que per a garantir-lo cal fer servir diferents mitjans per a diferents col·lectius.

Per tot això, l’Ajuntament de Sant Cugat reunit en Ple Municipal acorda que:

PRIMER. Donar compliment a l’acord de la Declaració Institucional de març de 2011 que preveia la instal·lació d’una xarxa de plafons a l’espai públic per l’ús exclusiu de les entitats.

SEGON. Instal·lar les cartelleres, com a mínim, a les següents ubicacions: Plaça Octavià, Plaça de Sant Pere, Plaça Barcelona, Plaça Lluís Millet, Plaça d'en Coll, davant Biblioteca Marta Pesarodona, davant Biblioteca Gabriel Ferrater, a La Floresta (estació), a Valldoreix (estació), Les Planes (davant Centre Cívic) i a Mira Sol (estació)

TERCER. Aplicar una moratòria en les sancions a les entitats que pengen cartells a llocs on no està permès, ja que fa més de dos anys que es va assumir aquest compromís.

QUART. Eliminar el requeriment d'incorporar el logotip de l'Ajuntament als QUIMS, per tal de fer-los accessibles a totes les entitats sense ànim de lucre.

CINQUÈ. Traslladar aquests acords a les entitats i associacions de la ciutat

El teixit associatiu és un element cohesionador i socialitzador cabdal i que aporta valors com la participació, el voluntariat i la democratització cultural, necessita espais, difusió i suport pel seu ple desenvolupament