ERC, CUP i AJSC veuen 'desproporcionada' la condemna al jove 'Franki'

ERC, la CUP i l'Assemblea de Joves de Sant Cugat (AJSC) s'uneixen a les mostres de suport al jove de Terrassa Francesc Argemí 'Franki'. Aquest jove haurà de passar dos anys i tres mesos a la presó acusat de desordres públics, atemptat a l'autoritat i ultratge a la bandera espanyola. Segons aquestes formacions, aquest noi és 'un cap de turc' i se li ha aplicat una sentència 'desproporcionada' sis anys després dels fets.

Segons el regidor d'ERC Toni Ramon, aquesta sentència és 'totalment desproporcionada' perquè 'només se l'acusa d'incitar els fets, no de perpetrar-los'. Ramon ha afegit que 'si no hi hagués hagut pel mig una bandera espanyola' no l'haurien condemnat.

Són declaracions a Cugat.cat.

Toni Ramon

Aquesta pena és per buscar un cap de turc i és una sentència totalment polititzada.

Escolta-ho

Segons els republicans, 'Franki' és un 'cap de turc' d'uns fets que van passar a la Festa Major de Terrassa al 2002 quan un grup de persones van despenjar i estripar la bandera espanyola de l'ajuntament egarenc.

En aquest sentit, la CUP, que també s'ha afegit a les protestes, ha destacat que la sentència 's'ha polititzat'.

Guim Pros n'és el portaveu.

Guim Pros

Respon a la situació actual i és molt exagerat que sis anys després l'empresonin.

Escolta-ho

La CUP ha anunciat que volen fer arribar la seva postura al proper ple municipal. En aquest sentit, ERC s'ha mostrat oberta, 'arribat el cas', a presentar una moció conjunta per demanar el suport del plenari al jove egarenc.

L'Assemblea de Joves de Sant Cugat (AJSC) també s'ha afegit a les mostres de suport al jove empresonat des d'aquest dilluns a la Model.

cristina martinez

Noticia difosa el 29/abr/08