Comunicat de la CUP sobre les declaracions d’ERC de Sant Cugar del Vallès

Ara fa un parell de dies, la secció local d’ERC va fer tot un seguit de declaracions on parlaven, bàsicament, del paper i la incidència que diuen tenir sobre l’assemblea local de la CUP de Sant Cugat (notícia Ràdio Sant Cugat 11/7/08)Des de la CUP ens agradaria fer tot un seguit de matitzos, ja que creiem que el que diuen no s’ajusta, ni de bon tros, a la realitat.
D’entrada, ens agradaria deixar clar que el fet de ser una formació política petita que, de moment, no té representació municipal al ple no implica que siguem uns passarells. Sabem que ja fa dies que la CUP surt a diaris locals i nacionals, i potser això provoca que ERC es despengi amb declaracions que busquen confondre a la gent. Si ells es volen erigir en representants dels 900 vots que vam treure a les darreres eleccions municipals, quin sentit té que nosaltres existim?Com a Candidatura d’Unitat Popular no podem entrar mocions al ple degut al que nosaltres creiem, des de fa molt de temps, que és una mancança evident de democràcia participativa interna. Ja fa temps que venim dient que s’haurien d’establir mecanismes que permetessin a les entitats locals tenir dret de participar dels plens d’alguna manera força més directe  i real que no a través del torn de precs i preguntes del final, a les tantes de la nit i sense cap possibilitat que sigui res més que un comentari puntual. La via de les mocions podria ser un bon espai  i, si les entra algun partit amb representació, es podria deixar la defensa d’aquella moció en mans i veus de l’entitat que hi ha darrere d’aquella proposta, per exemple. Com que això no és possible, les mocions que nosaltres volem entrar perquè es debatin als plens, les entrem per la via ordinària (instància municipal) i, si alguns dels partits amb representació ho desitja, se les fa seves. Així ho vam fer amb la moció en la qual demanàvem la llibertat del Franki, que ERC es va fer seva. De moment, no tenim cap més remei que utilitzar aquest canal si volem que la nostre veu, d’alguna manera, s’escolti. Però utilitzem aquest camí igual que en podem usar d’altres.ERC no pot parlar en nom dels 900 vots que la CUP vam treure a les darreres eleccions municipals, ja que algun motiu va provocar que ens votessin a nosaltres i no a ells. Creiem que estem davant de projectes i objectius polítics diferents que, en determinats punts, poden trobar causes comunes. Però el que és evident és que els 900 vots que vam rebre de suport creuen en el nostre projecte i és a aquestes persones a qui cal tenir respecte.Nosaltres també tenim un gran respecte per ERC en clau política, i és per això que no entenem que diguin que “lideren” un treball comú entre les dues formacions o que vulguin “representar” els 900 vots que vam tenir a les darreres eleccions municipals.No ens agrada jugar a fer declaracions que amaguen darrere objectius poc clars (o potser ho són massa !), i entenem que això no és fer política.Ho hem dit a l’inici i ens reafirmem en el fet que ser una formació política relativament novella no ens farà caure en jocs polítics ni declaracions que busquen confondre’ns a nosaltres i a la gent. Tenim un projecte polític molt nítid i clar, amb uns objectius i uns mitjans per dur-los a terme que estan clarament explicats en el nostre ideari. I tenim un llarg camí per recórrer que volem fer seguint el nostre criteri a l’hora d’entendre la política.