Accessibilitat, xarxes de transport públic i xarxes de vialitat



 



Volem
un desenvolupament sostenible de Sant Cugat, un desenvolupament econòmic i
social que no es faci en detriment del medi natural i social. En aquest sentit
creiem que la mobilitat i el territori juguen un paper determinant en
l’estratègia.



 



Des
de la CUP, volem
fer una nova política de mobilitat i transport a escala local i comarcal per
afrontar els reptes i els problemes derivats d’un creixement desmesurat en la
utilització de l’espai i dels recursos no renovables.



 



La
política de transport ha de servir per organitzar i ordenar els desplaçaments
de la població i el mitjà de transport accessible per la població ha de ser el
TRANSPORT PÚBLIC i EL DESPLAÇAMENT A PEU O EN BICICLETA.



 



Per
tant, cal una reordenació territorial que potenciï les distàncies curtes i la
transversalitat que són les que possibiliten l’ús dels transports menys
agressius i més democràtics i afavoreix a la reducció progressiva del trànsit
motoritzat.





Per
altra banda, també cal apostar de manera decidida per una mobilitat interurbana
basada en un transport col·lectiu eficaç com el ferrocarril i l’autobús com a
veritable opció de futur, amb tots els seus avantatges ambientals, econòmics i
socials.



En
aquesta línia el nostre programa de mobilitat sostenible per Sant Cugat es basa
en:



-     
Fomentar els sistemes de mobilitat de menor impacte
ambiental.



-     
Establir criteris per evitar la congestió de trànsit a la
ciutat.



-     
Fomentar la comunicació interurbana.



 



Volem
dissenyar la ciutat a escala humana, és a dir, cal localitzar habitatges,
equipaments, zones de serveis, d’oci i esportives, espais naturals o zones
verdes, zones amb comerç i d’activitat econòmica a unes distàncies adequades
per tal que siguin accessibles per a la població. Tots aquests espais s’haurien
d’ubicar en radis inferiors a 1,5Km .Molts problemes de mobilitat que hi ha actualment
a la nostra vila es poden solucionar creant totes aquestes estructures sobretot
als districtes.



Davant
l’agressió que suposa l’ús massiu del vehicle privat, defensarem una intensificació de les xarxes de transport públic
comarcals i intercomarcals. Millorarem i
utilitzarem de les xarxes de ferrocarrils no radials i la connexió en transport
públic eficient de tots el municipis del Vallès Occidental. Aquestes són
reivindicacions que posarem sobre la taula d’una manera immediata.



 



Les
xarxes de transport públic a nivell local són un tema que ens afecta des de fa
anys. La mala planificació i l’estructuració d’aquestes xarxes, porta a una
massificació del transport privat tant en el centre de la ciutat, com en els
districtes. Gran part de la població que viu als districtes ha de desplaçar-se
amb transport privat per la manca de regularitat en el transport públic i per
la poca accessibilitat així com en la manca d’equipaments, zones d’oci, zones
de comerç... dintre d’un radi acceptable de proximitat.



Actualment,
els ajuntaments de la comarca i la Generalitat prioritzen la construcció de xarxes
de mobilitat per al transport privat, que massifiquen aquestes zones, fan que
proliferi l’especulació i la destrucció del territori, un exemple clar és la construcció del quart cinturó.



 



Davant
la problemàtica que es deriva de les xarxes de mobilitat del transport privat
que existeixen actualment:



 



 



-     
Ens oposem a la construcció del Quart Cinturó, ja que implica
un pas enrere pel que fa a la sostenibilitat i qualitat de vida
dels ciutadans i ciutadanes del Vallès.



-     
Proposarem crear un òrgan consultor participatiu sobre
mobilitat obert a entitats ecologistes i cíviques que tingui capacitat
d’incidir en matèria de mobilitat.



-     
Intentarem millorar la vialitat de la Ronda nord de la ciutat.



-     
Treballarem per tal de garantir la mobilitat entorn les
estacions de transports públics ( FGC, RENFE,autobusos...)



-     
Millorarem l’accessibilitat als districtes i els seus equipaments.



-     
Potenciarem els itineraris per vianants i bicicletes i els
itineraris més segurs.



-     
Actuarem per aturar la privatització del sòl, la gestió de
les multes i la proliferació les zones blaves, municipalitzant aquestes zones
d’aparcament de pagament i la seva gestió.



-     
Millorarem, ampliarem i senyalitzarem els carrers bici, així
com els espais pel seu aparcament.



-     
Crearem una xarxa real de carrils bici integrals.



-     
Donarem suport a totes les iniciatives que des de plataformes
o entitats potenciïn l’ús de les bicicletes.