Per la igualtat d'oportunitats entre les diferents candidatures a les eleccions municipals

La CUP de Sant Cugat portarà al proper Ple Municipal del mes de maig una proposta en forma de moció perquè totes les forces polítiques que concorrin a les  eleccions municipals tinguin igualtat d'oportunitats alhora de desenvolupar la campanya electoral.

MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL DE LA CANDIDATURA D'UNITAT POPULAR (CUP) DE SANT CUGAT PER LA IGUALTAT D'OPORTUNITATS ENTRE LES DIFERENTS CANDIDATURES A LES ELECCIONS MUNICIPALS

1. ATÈS que en una democràcia és imprescindible la igualtat d'oportunitats entre les diferents candidatures que participen en qualsevol procés electoral.

2. ATÈS que la igualtat de condicions no només ha d'existir entre els partits i candidatures que ja tenen representació al consistori, sinó que s'hauria de fer extensiva a totes aquelles opcions que no en tenen.

3. ATÈS que l'aplicació d'aquesta igualtat de condicions pot suposar importants dificultats en comicis on s'hi presenten desenes de candidatures, com les eleccions autonòmiques, generals, o europees, malgrat en alguns estats s'han trobat mecanismes per intentar establir una major igualtat de condicions.

4. ATÈS que és en els comicis municipals on creiem que és més fàcil que es pugui garantir un procés electoral més just per aquelles opcions que no es troben representades al consistori, degut al nombre  de candidatures que es presenten.

5. ATÈS que el maig de 2015 estan previstes les eleccions municipals, i aquestes poden esdevenir una bona oportunitat perquè l'Ajuntament de Sant Cugat posi fil a l'agulla per tal de garantir un procés electoral més just, on totes les formacions polítiques tinguin exactament les mateixes oportunitats per donar-se a conèixer als i les santcugatenques.

Per tots els motius exposats, des de la CUP proposem al Ple de Sant Cugat l'adopció dels següents ACORDS:

PRIMER. L'Ajuntament de Sant Cugat es compromet a garantir la igualtat d'oportunitats entre tots els partits polítics i candidatures als comicis municipals de maig de 2015, tinguin o no representació al consistori actual, amb l'única excepció d'aquells partits que demostrin actituds racistes, xenòfobes, homòfobes, masclistes o que tinguin posicionaments contraris al respecte dels drets humans.

SEGON. L'Ajuntament de Sant Cugat cedirà els mateixos espais per publicitat electoral a totes les candidatures independentment de la seva representació al consistori sempre i quan no incompleixen l'acord esmentat a l'anterior punt.

TERCER. L'Ajuntament de Sant Cugat estudiarà a possibilitat d'elaborar una publicació que arribi a totes les llars durant la campanya electoral on hi hagi un espai perquè totes les candidatures que compleixin el primer acord puguin explicar el seu projecte a la ciutat en igualtat de condicions.

QUART. L'Ajuntament de Sant Cugat instarà a Cugat.cat a que faci seus aquests acords i que, per tant, destini els mateixos espais i a que faci el mateix tractament, incloent-hi els debats electorals, a totes les candidatures que es presentin a les properes eleccions municipals sempre i quan no incompleixin el primer acord.