La CUP-PC DEMANA QUE LES INVERSIONS DE SOREA SIGUIN TRACTADES I APROVADES EN PLE MUNICIPAL

A petició de la CUP-PC es crearà una comissió d'estudi per tractar la qüestió de la municipalització de la gestió del servei de l'aigua, i el què fins ara era un servei privatitzat passi en mans de la gestió municipal i pública amb tot el que això comporta. És per això que anem fent passes cap aquesta direcció, i al proper ple municipal del mes de febrer presentarem aquesta moció on demanem que les inversions que es facin de SOREA passin a ser tractades i aprovades en Ple Municipal.

Moció del Grup Municipal CUP-PC pel seguiment i traspàs de competències a Sessió Plenària de les inversions de l’empresa SOREA, Sociedad Regional de Abastaciemiento de Aguas, SAU a Sant Cugat del Vallès

Atesa la imminent creació de la Comissió d’estudi de la Municipalització de l’Aigua.

Atès que la quantitat d’inversió prevista per aquest 2016  s’estima  en un valor orientatiu de 1.400.000 €, i preveient un nivell d’execució progressiu dóna un valor de 1.190.000 a considerar per l’any 2016

Atès que segons el conveni, que regula les condicions d’elaboració del Servei signat entre l’EMSHTR (actual AMB) i SOREA, s’especifica que la recuperació de l’import aportat pel concessionari a Sant Cugat en actius de la concessió subjectes a reversió, es portarà a terme de la següent manera:

• Els béns revertibles aportats amb anterioritat  de 2010, en els anys que resten de concessió (3 anys), per tal d’haver recuperat íntegrament aquestes inversions en finalitzar la concessió i que l’anualitat prevista per aquest concepte és de 2.013.829 €
  • Així com que els béns revertibles  aportats amb posterioritat a l’1 de gener de 2010, es recuperaran en 9 anualitats, independentment dels anys que restin fins la fi de la concessió (any 2019). L’anualitat prevista és de 1.030.383€.
  • Així la despesa total amb càrrec al fons de reversió per a l’any 2016 és 3.044.213€, un 6,7€ superior a l’anterior estudi de tarifes.

Atès que aquesta partida s’incrementa per la incorporació de les noves inversions realitzades al Servei respecte l’anterior estudi, així com les inversions que queden pendents de realitzar aquest any 2015 i les noves instal·lacions previstes pel 2016.

Atès la predisposició mostrada pel conjunt del Ple a fer un seguiment al detall del servei de l’aigua i que la millor forma de fer-ho, per transparent i pública seria en sessió plenària.

És per tot això que el ple municipal de l'Ajuntament de Sant Cugat adopta els següent ACORD:

PRIMER. Traspassar, per a la seva aprovació, a sessió plenària  totes les despeses associades  a inversions per part de Sorea, independentment de la quantia  i fer-ne seguiment a les Comissions Infomratives pertinents

Atès, que aquestes inversions són quanties molt significatives i sempre es fan amb el vistiplau del Govern ja que  poden condicionar els pressupostos futurs. I la predisposició mostrada pel conjunt del Ple a fer un seguiment al detall del servei de l’aigua i que la millor forma de fer-ho, per transparent i pública seria en sessió plenària.