Denunciem la política xenòfoba del PP i la complicitat de CiU

Des de la CUP volem manifestar la nostra preocupació pel fet que CiU possibiliti que Garcia Albiol governi Badalona i pel posicionament dels dirigents santcugatencs de CiU, que donen suport a la decisió.

El PP, partit que mai ha destacat per la seva qualitat democràtica, ha ultrapassat totes les línies vermelles possibles amb la campanya xenòfoba que ha fet a la 3ª ciutat de Catalunya. Possibilitar, per acció o per omissió, que el racisme arribi als ajuntaments, estableix un precedent molt perillós del qual, tard o d'hora ens lamentarem.

Els darrers anys, a casa nostra, hem vist un augment de la conflictivitat per temes de convivència. Segurament Salt és el cas paradigmàtic, però altres símptomes, com l'entrada de PxC a diversos consistoris i el seu creixement a nivell nacional ens han posat en estat d'alerta. Més enllà d'Anglada i companyia, però, el PP d'alguns municipis també s'ha apuntat al carro de la demagògia racista. A Sant Cugat cal no oblidar que el PP va parlar d'elaborar llistes de pisos pastera. Així doncs, cedir l'alcaldia d'una ciutat als xenòfobs i normalitzar el fet que el seu discrus entri a les institucions, és més que preocupant.

Des de sempre, CiU ens té acostumats als posicionaments ambivalents, l'ambigüitat calculada i el tacticisme, però hi ha temes en els quals no es pot vacil·lar. Cedir l'alcaldia de Badalona, justificar-ho des de Sant Cugat i formar govern a Reus (amb el PP responsable d'integració i immigració!) és cedir terreny al racisme. I en els temps que corren, no ens ho podem permetre.

Aprofitem l'ocasió per emplaçar a Convergència i Unió de la nostra ciutat, on gaudeixen d'una majoria absoluta i pes prou important dins la federació, a pressionar de la manera que sigui possible perquè aquest pacte amb Garcia Albiol no es tiri endavant i així impossibilitar que idees racistes i xenòfobes arribin a manar dins un ajuntament

CUP Sant Cugat