Què passa amb Can Montmany ?

L’Ajuntament de Sant Cugat, l’Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix i els propietaris de Can Monmany signen un acord on s’estableix que els terrenys de la finca de Can Montmany passaran a mans públiques a canvi de la requalificació d’una finca propera, que ara és forestal, però que modificaran expressament el PGM per poder-hi construir 27 habitatges unifamiliars en parcel·les de 600 metres quadrats cadascuna. Totes els partits polítics amb representació al consistori valoren positivament el conveni signat entre l'Ajuntament, l'EMD i els propietaris de Can Monmany i es feliciten de la possibilitat de protegir aquest espai, situat dins el perímetre de Collserola, i consideren un mal menor la urbanització d'una zona forestal que ja es troba enmig de l'entramat urbà.

Davant d’aquesta nova agressió a la serra de Collserola que suposa una nova queixalada i pèrdua de zona forestal, des de la Candidatura d’Unitat Popular de Sant Cugat del Vallès denunciem aquest acord que,  amagant-se darrera una suposada protecció d’un espai natural com Can Monmany, permet l’acció especulativa i destructiva d’una altra part de zona forestal on 16.200 metres quadrats es veuran engollits pel ciment.

Creiem que utilitzar la política del mal menor és una mostra de quina és la opció del nostre ajuntament davant la protecció de la serra de Collserola, que lluny d’apostar per un pla integral de protecció del nostre entorn, fa el joc als especuladors i permet que cada cop tinguem menys zones forestals i espais naturals.

Des de la Candidatura d’Unitat Popular de Sant Cugat del Vallès ens sumem al posicionament del Grup de Natura de Sant Cugat i defensem que des d’un punt de vista ambiental i ecològic aquesta operació és negativa per la serra de Collserola doncs implica una pèrdua de zona forestal a canvi d’engreixar la maquinària especulativa, que tant desgraciadament estem acostumats els i les santcugatenques.

Pel que fa la finca de Can Monmany, des de la Candidatura d’Unitat Popular de Sant Cugat del Vallès, ja sigui de titularitat pública o privada, considerem que ha de preservar el seu entorn natural (84,5 ha) d’alt valor ambiental i ecològic i mantenir i potenciar l’activitat agrícola que genera com a model de producció sostenible.

A Sant Cugat del Vallès el 23 de febrer de 2006

Candidatura d’Unitat Popular de Sant Cugat del Vallès