LA CUP SANTCUGAT ANIMA ALS I LES SANTCUGATENQUES A MOURE FITXA PER L'ESCOLA PÚBLICA

Mou fitxa per la pública... matricula't a l'ESCOLA PÚBLICA, la de totes!

PER QUÈ A LA PÚBLICA?

RAONS SOCIALS

1. Garantir que l'educació arriba a tothom implica gaudir d'una xarxa finançada per l'erari públic que arribi a totes les poblacions i barris de forma suficient. La participació i reivindicació d'aquesta xarxa és la millor garantia.

2. Que l'educació arribi a tothom és la millor garantia per poder gaudir d'una societat cohesionada, on tothom pugui trobar les seves oportunitats de desenvolupament i arribar a entendre's amb els altres malgrat els conflictes.

3. El paper d'aquesta institució i de la gent que hi participa, en una construcció cultural compartida és imprescindible.

4. El principal problema que han d'afrontar algunes escoles és la guetització. La única manera de superar-la és la supressió d'escoles selectives, fent que hi hagi un servei públic per tothom, i aplicant polítiques de redistribució de l'alumnat i de compensació en els centres guetitzats (ex. Escoles magnet).

5. En un període de nova davallada de la natalitat, la xarxa pública ha de fer-se valer en els processos de matriculació per impedir un transvasament d'alumnat cap a la privada concertada que, a més, pot suposar la pèrdua de llocs de treball i l'afebliment del sector públic. Cal promoure polítiques socials de cohesió i rebaixar les ràtios de les aules.

6. Els centres d'ensenyament públic han de ser un instrument que permeti el desenvolupament integral de l'alumnat, que el capaciti, per fer front a la realitat amb esperit i sentit crític, creatiu i solidari, per participar conscientment en la construcció i transformació d'una societat en evolució constant.

RAONS INDIVIDUALS

1. Creiem necessari que hi hagi diversitat cultural i de procedència a les aules. Tant de bo les persones s'acostumin de ben petites a relacionar-se amb persones diferents. És la millor formació per a aquells que hauran de relacionar-se amb tota mena de públic en el seu desenvolupament professional i social.

2. L'escola pública no és un negoci. No enfoca la seva activitat com a tal sinó com a una activitat humana i un bé públic.

3. Per això els problemes no s'amaguen sistemàticament, sinó que són coneguts pels interessats a fi de trobar-hi solucions.

4. És per això que està centrada en la seva funció educativa i social, i no en la supervivència (o el negoci) econòmica.

5. En general les possibilitats d'intervenció i participació de mares i pares és molt més elevat que en altres tipus d'escoles. També el tipus de relació entre famílies i professionals.

6. Hi trobem doncs uns alts nivells d'innovació educativa.

7. El resultat de tot això ha estat que en els darrers informes PISA els resultats de resiliència de l'alumnat de la pública s'ha situat per sobre de la mitjana de l'OCDE i per sobre de la mitjana del país.

(OCDE) : Organisation for Economic Co-operation and Development

*Resiliència: Relació dels resultats en front dels esperats per la procedència social i cultural.