La CUP Sant Cugat assumeix la presidència del Consell de Barri de la Floresta

Amb el nou Reglament dels Consells de Barri proposat per la CUP es va aprovar de manera unànima que la presidència d'aquests també pogués recaure als partits de l'oposició. És per això que com a força més votada a La Floresta les passades eleccions municipals, la CUP de Sant Cugat assumirà la presidència d'aquest Consell de Barri en la figura de Ramon Piqué. La voluntat, canviar-ne el funcionament i transformar-lo en una veritable espai de participació i decisió popular

La CUP valorem positivament l’assignació de la presidència del Consell de Barri de la Floresta a la CUP-PC tenint en compte que ha estat la força més votada al barri. Els veïns i els veïnes de la Floresta van apostar per una manera diferent de funcionar del Consell de barri i entenem que amb aquest nomenament s’obre una nova etapa que ha de comportar canvis importants per tal que el consells de barri arribin a ser veritables espais de participació, de debat i de decisió de veïnes i veïns.

Els consells de barri, per la seva proximitat a la ciutadania, poden arribar a ser els espais de participació per excel·lència i, consegüentment els espais més democràtics de l'organització del poble, per tant, veritables motors de transformació social. Entenem que  els Consells de Barri no han de ser considerats com el darrer apèndix de l'administració municipal, ans al contrari, se'ls ha de veure com un dels principals espais de connexió de l'administració amb les veïnes i els veïns. Les propostes de canvi que neixen de baix cap a dalt, de la ciutadania cap als responsables de gestionar l'espai públic, són garantia de llarg recorregut.

La CUP-PC assumim la presència del CB amb responsabilitat i amb una lleialtat que demanem que sigui en ambdues direccions, des del CB cap al l’equip de govern i des d’aquest cap a als consell de barri.