LA CUP-ProcésConstituent reclama la construcció d’una sala amb caràcter polivalent a la ciutat de Sant Cugat

LA CUP-ProcésConstituent portarà al proper Ple Municipal de novembre una de les reivindicacions històriques de les entitats i associacions santcugatenques,  la construcció d’una sala amb caràcter polivalent a la ciutat de Sant Cugat

La Cultura és un dels elements principals a l'hora de bastir un model de societat integradora,  solidària i dinàmica. Entenem que la cultura ha de ser per a la ciutadania un mitjà de relació social, de participació, de diàleg i de reflexió comuna.  La cultura és per tant, una eina d'aprofundiment democràtic i de vertebració social.

L'Ajuntament pot i ha de tenir un paper clau en revitalització cultural i associatiu  tot i que no l’ha ni de suplir ni de dirigir.

Per a acompanyar al desenvolupament  de les necessitats associatives les ciutats s’han de transformar i  condicionar llocs on albergar l’activitat, no deixar-les a la intempèrie.

El creixement sostingut i ràpid de la ciutat ha fet que la demanda cultural sobrepassi les instal·lacions municipals, que han quedat petites.

Malgrat l’acord en sessió plenària  de la passada legislatura per a l’obertura  dels centres escolars, aquests al dependre de la Generalitat no suposen una estructura àgil alhora de ser utilitzats i la normativa existent restringeix molt els seus usos.

L’adequació dels espais esportius és cara i tampoc supleix totes les mancances i necessitats dels diferents col·lectius.

Una ciutat gran com Sant Cugat, requereix un espai per a acollir grans esdeveniments a l’alçada de les expectatives de les associacions.

La majoria de ciutats de les nostres característiques i població conten amb aquest tipus d’instal·lació polivalent.

És per aquestes raons que des de la CUP Sant Cugat – Procés Constituent demanem el següent:

La construcció d’una sala amb caràcter polivalent i amb una superfície mínima de 700m2, per a acollir, almenys,  700 persones  que reuneixi les condicions tècniques  per a la realització d’activitats tan diverses com;  fires, encontres populars, àpats multitudinaris, conferències, seminaris, concerts, assajos.

Modificar el Pla d’Equipaments per a donar cabuda a aquest element, com a mínim en la segona corona (en relació la proposta d’usos del centre).

Introduir la despesa al propers pressupostos  del 2016

La consecució i per tant finalització  d’aquesta obra en un pla temporal no superior a un any a partir de l’aprovació al ple.